Portfolio Categorie: Simulatie dynamische systemen

Ontwikkelen van een regelaar voor een boot in ROS

Voor een ontwikkelaar in Nederland heb ik een nieuwe regelaar voor een boot ontwikkeld in ROS. De boot is voorzien van twee vaste thrusters naast elkaar. Het probleem met de oude regelaar was dat de boot doorschoot, niet goed koers hield, en geen goede mitigatie had in geval van obstakels: Om botsingen te voorkomen werd…
Read more

Ontwikkeling rover Spin-Robot met 6 wielen en bediening van de rover in VR

Ik heb een rover ontwikkeld dat voor 500 euro zelf te maken is door onderzoekers of hobbyisten. De meeste onderdelen zijn te maken via 3D-printen. Andere onderdelen (waaronder 12 servomotoren) kunnen goedkoop worden gesourced in China. Ik heb een webpagina gemaakt waarin stap-voor-stap wordt uitgelegd hoe de rover is te bouwen op https://www.instructables.com/Spin-Robot/. Het hart…
Read more

Ontwikkelen domein specifieke taal voor logistieke planning

Ik heb een grafische modeleeromgeving gemaakt waarmee assemblage-probleemstellingen, en ook product-bevoorradings-probleemstellingen (waarbij producten op een tray, of kit, worden verzameld door een AGV; dit wordt het kitting-domein genoemd) formeel worden beschreven. Het doel van een formele beschrijving is dat dit geautomatiseerd kan worden vertaald in een formaat zodat er oplossingen kunnen worden gevonden voor de…
Read more

Virtueel verven in VR en het leren van een robot om te verven

Voor een Belgisch kennisinstituut heb ik in 2020 verschillende applicaties gemaakt rondom het thema virtual teaching van robots. Zo heb ik in Unity3D een applicatie gemaakt waarin een gebruiker in VR, middels Vive Pro headset en controller in de hand, een object kan verven. Zie hieronder in de video. [embed]https://youtu.be/I6Fbkx8Tz4M[/embed] Het gaat er hierbij om,…
Read more